۱۴۰۱-۰۳-۰۵

چارت سازمانی در نرم افزار حضور و غیاب | 12

آموزش تعریف چارت سازمانی در نرم افزار حضور و غیاب لایت و جامع پالیزافزار در همه شرکت ها، موسسات و ادارات بخش های مختلفی وجود دارد. هر بخش ممکن است زیر نظر بخش دیگری باشد، به این نوع تقسیم بندی چارت سازمانی گفته می‌شود. هر بخش اصلی را ریشه و زیربخش هرکدام را فرزند می نامیم. برای تعریف چارت سازمانی باید از قبل کاربران و سطوح دسترسی شان به نرم‌افزار را تعریف کرده باشیم. ابتدا ریشه یا مدیریت و سپس فرزند ها یا زیربخش ها را تعریف می‌کنیم. به هر بخش تعریف شده در چارت سازمانی کاربری را اختصاص می دهیم. همچنین برای مشخص نمودن دسترسی هر کاربر به اطلاعات پرسنل، باید پرسنل مورد نظر را به این کاربر اختصاص داد. چارت سازمانی در تفکیک گزارش‌ها به صورتیکه هر مسئول بتواند فقط پرسنل زیر گروه خود را مشاهده نماید، مورد استفاده قرار می گیرد. برای توضیح بیشتر فرض میکنیم مسئول واحد خدمات پس از فروش، فقط نیاز به گزارش گیری از پرسنل خود را دارد و اجازه دسترسی به منوهای دیگر نرم‌افزار را ندارد و گزارش گیری از پرسنل خارج از این بخش، برای وی مقدور نمی باشد. برای تعریف چارت سازمانی این فرد عملیات زیر را انجام می دهیم: از مدیریت کاربران، سطح دسترسی گزارش گیری را انتخاب نموده و به آن نام مشخصی می دهیم مثلاً گزارش. از مدیریت کاربران، کاربر مورد نظر را تعریف کرده و به آن سطح دسترسی گزارش را اختصاص می دهیم. در چارت سازمانی، جایگاه این شخص را مشخص نموده و کاربر تعریف شده از قبل، در مدیریت کاربران را به آن اختصاص داده و پرسنل قابل دسترس را نیز مشخص می نماییم. در قسمت بعد اگر فعال سازی چارت سازمانی را انتخاب نکنید، تنظیمات انجام شده در برنامه موثر نخواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر